12 Kasım 2016 Cumartesi

Uzak Görüşlü Kuyumcu

Adamın biri kuyumcuya gelerek, ''Bana terazini ödünç verebilir misin? Altın tartacağım'' dedi. Kuyumcu, ''Bende kalbur yok'' dedi. ''Benimle alay etme, senden terazi istedim'' deyince; kuyumcu bu sefer de, ''Dükkânımda süpürge yok'' dedi. Adam, ''Neden benimle alay edersin? Terazi istiyorum, süpürgem yok dersin'' diye sordu. Bunun üzerine kuyumcu, ''Terazi istediğini duydum. Fakat senin yaşlı olduğunu gördüm. Bedenin zayıf, elin ayağın titriyor. Altın tozlarını tartarken dökeceksin. Döktüğün altın tozlarını toplamak için de, benden gelip süpürge isteyeceksin. Süpürdüğün altınların tozdan ayırmak için de kalbura ihtiyacın olacak. En son isteyeceğin
şeyi tahmin ederek, sana bende kalbur yok dedim'' dedi.

***

Akıllı kişiler, işin sonunu düşünerek önceden tedbirini alırlar. Bilgisizler ise, işin sonunda başlarına vurup dövünürler. 

İnsan da, âhirette başına gelecekleri tahmin ederek bu dünyadayken hazırlığını yapar. Kıyamet günü pişman olmaz.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder