6 Ocak 2017 Cuma

Efes & Ephesus

Türkiye’de seçile bilecek çok yer  var. ama benim  ilgimi çeken bir yer olması gerek. Bodrum mu? Hayır Söğüt mü? Hayır Antalya mı? Hayır Oda değil . Ben Türkiye’nin En Güzel yeri olarak Efes i görüyorum.Bu yüzden efes te  yaşamak isterim.Anadolu’nun Batısında Ege bölgesinde bulunmaktadır.Tarihi yerleri çok severim.Efeste bunlardan biri.eskiçağ kentlerinin en ünlüsü olması beni çok etkiliyor.Anadolu’nun tarihini araştırmak ve bu konuda bilgi edinmek en büyük arzularımdan biri.Tarihi araştırmayı çok seviyorum.bu yüzden efes tam olarak aradığım yer.Efeste araştırma yapılabilecek çok yer olduğunu düşünüyorum.

Efes in Ticaret ve Kültür merkezi olması ve bir çok yapının orda bulunması çok etkileyici.Örneğin Dünyanın Yedi harikasından biri olan  Artemis tapınağı Efeste. İÖ3. yüzyılında yapılmış.Tamamen mermerden yapılmış.Efes de birbirinden güzel ve birçok yapı var.bunlardan biride Vedius Gymnasion u dur.Bu gymnasion beden ve silah eğitimi yapılıyormuş.Yanında bulunan stadyumda ise çeşitli törenler,atletizm yarışmaları,araba yarışları ve gladyatör dövüşleri yapılırdı.Efesteki çok sayıda eski hamam ve  su kemerleri bulunmaktadır.Ayrıca Meryem Ana Evide Efesin yakınlarında ki bir  dağın tepesinde,gür ormanların  ve çağlayan sularının arasında bulunmaktadır.

Efesteki yapıların en büyüğü  ve en etkileyici yapılardan biride kuşkusuz tiyatrodur.Genişliği 145 metre ve mermerden yapılmış.kapasitesi  tam olarak 24.000 dır.Birde Celsus kütüphanesi eskiçağdan kalma en önemli kütüphane yapılarındadır.Bu yapılar efesi seçmemde çok büyük rol oynar.Efesin sadece yapıları değil caddeleri de ünlü ve güzeldir.

Efesin Türkiye’de olması da ayrı bir gurur kaynağı .Belki de efes e gösterilmesi gerekken saygı ve özeni göstermiyoruz.Etrafımızda ki tarihi eserleri geremememiz çok  acı bir duygu.Oraya gitme şansım hiç olmadı ama öğle bir şansım olsa oraya gitmek için elimden gelini yapardım.

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder