17 Aralık 2016 Cumartesi

Otel Kiralama Sözleşmesi

Gençlik Spor Vakfı ile ...... İnşaat ve Ticaret A.Ş. arasında ...... Otelinin kiraya verilmesi ile ilgili 24.01.2001 tarihinde imzalanan ve aynı tarihte Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğünce olur verilen kira sözleşmesinin, (bundan sonra ana sözleşme olarak tanımlanacaktır) 8.2 ve 21. maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
1- Ana sözleşmenin 8.2 maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“8.2. Kira ödemelerinin yarısı Vakfın göstereceği bir banka hesabına, diğer yarısı ise Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğünün göstereceği bir banka hesabına, ödemenin yapılacağı günkü T.C. Merkez Bankası efektif satış kuru üzerinden TL. olarak ödenecektir. Ödemeler bu değer üzerinden yapılacak, ödeme makbuzları ödendiği günü takip eden bir hafta içerisinde Vakfa gönderilecektir.
Kur hesaplarında yapılan hesaplama hataları nedeniyle eksik ödeme yapılması halinde, ihtar yapılmış olsa bile kiracı temerrüde düşmüş sayılmayacak ve bu durum haklı ihtar oluşturmayacaktır. Kiracı eksik yatırmış olduğu meblağı, Vakfın eksikliği bildirdiği tarihten itibaren beş iş günü içerisinde kiralayana ödeyecektir.”
2- Ana sözleşmenin teminat başlıklı 21. maddesi aşağıdaki şekilde değiştirilmiştir.
“21) TEMİNAT
Sözleşmenin feshi veya sözleşmeden doğan mükellefiyetlerin yerine getirilmesinin ve ödenmeyen kiraların temin edilmesi için ve kiralayanın alacak ve zararlarını karşılamak üzere, belirlenen yıllık kira bedeli kadar döviz bazında, süresiz ve şartsız limit içi banka teminat mektubu kiralayana verilecektir. Kiracı, kira artışlarında kira artış farkını karşılayacak miktarda aynı nitelikte teminat mektubu verecektir.”
3- İşbu ek sözleşme ana sözleşmenin ayrılmaz bir parçası olup, ana sözleşme ile birlikte hüküm ifade edecektir.
4- İşbu ek sözleşme dört maddeden müteşekkil olup, ../../...... tarihinde tek asıl olarak taraflarca tanzim ve imza edilmiştir.
KİRALAYAN                                                                                      KİRACI
Ünvan – İmza                                                                                     Ünvan – İmza
OLUR
../../....
İmza – Ünvan

4.2. Kiralananın İşletmesiyle İlgili Teknik Donanım, Döşeme ve Demirbaş Malzemeler
4.2.1. Möble – Mefrişat ve Demirbaşlar
Bina müştemilatına yerleşmiş bulunan otel ve envanterinde evsafı miktarı ve değeri gösterilmiş olan möble, mefruşat ve demirbaş eşyayı kapsamaktadır.
4.2.2. İşletme Malzemesi ve Teçhizatı
Tesisin işletilmesi için gerekli olan ve envanterde cinsi ve değeri gösterilen mutfak malzemesi, yatak takımları, madeni eşya, porselen, cam ve seramik vb. malzemeleri kapsamaktadır.
5. Sözleşmenin Süresi
İşbu kira sözleşmesinin sözleşmenin süresi, sözleşmenin imzalandığı tarihten itibaren 20 yıldır. Ancak bu süre, kiracının, bu sözleşmede belirtilen yüz yataklık kapasite artırımını kiralananın tesliminden itibaren 3 yıl içerisinde (ki, bu sürenin taraflarca karşılıklı olarak anlaşarak, uzatılması mümkündür) gerçekleştirememesi halinde, ayrıca bir tebligata ve mutabakata gerek kalmadan 15 yıla düşmüş sayılacaktır. Kiracının belirtilen süre içerisinde yatak kapasitesini arttıramaması, akde muhalefet nedeniyle tahliye sebebi olarak kabul edilemeyecektir.
Yüz yataklık kapasite artırımının, kiralayanın veya mal sahibinin gereken izinleri, muvafakatleri vermemesi veya geç vermesi ve benzeri gibi kiralayandan veya mal sahibinden kaynaklanan sebeplerle üç yıl içinde bitirilememesi halinde, kiralayanın veya mal sahibinin sebep olduğu gecikme süresi kadar bir süre, kiracıya ek sür-e olarak verilecektir. Bu halde, 20 yıllık sözleşme süresi 15 yıla düşürülmeyecektir.
6. Otelin Kiracıya Teslimi
Kiracı ile Vakıf arasında yapılacak, sözleşmenin imzalanması, sözleşmede öngörülen teminatların sözleşme eki olarak Vakfa verilmesi, sözleşmenin tasdik ettirilmesi ve sözleşmenin Vakıf Yönetim Kurulunun tasdikinden sonra bir ay içinde Vakıf ve kiracının yetkili elemanlarının birlikte yapacakları bir envanter tespitinden sonra otel, kiracıya teslim edilecektir. Sayım sonucu tespit ve teslim edilen, mobilya, mefruşat, tesisat, işletme malzeme ve teçhizatı ile her türlü yiyecek, içecek, temizlik malzemeleri ile sair malzeme stokları evrak, matbua “ve benzeri malzemeye ait tutanaklar sözleşmenin ekini oluşturacaktır. Kiracı, Yönetim Kurulu kararı ve onayı ile otelin ismini değiştirebilir.
Arsanın, otelin ve müştemilatın halihazır dış durumunu gösterir fotoğraflar sözleşmenin eki niteliğindedir.
7. Kira Bedeli
Kiralananın yıllık kira bedeli kiralananın kiracıya tesliminden itibaren üç yıl boyunca net ...... (......) ABD Dolarıdır. Kira sözleşmesinin dördüncü yılının başlaması ile birlikte kira bedeli net ...... (......) ABD Doları olacak ve bu bedel sözleşmenin sonuna kadar sabit kalacaktır. Ancak işbu sözleşmenin 11. maddesine göre yapılacak gelir getirici ek tesisler için vakıfla ayrıca sözleşme yapılacaktır.
Kira bedeli ABD Doları olarak tespit edildiğinden, kiralayan işbu sözleşmede belirtilenden başka her hangi bir kira artışı talep edemeyeceği gibi olağanüstü ekonomik şartlar ve benzeri gibi sebeplerle kira bedelinin uyarlanması talebinde de bulunamaz.
Ancak, otelin mevcut 200 (ikiyüz) yatak kapasitesine ilave edilecek her yatak sayısı için, yıllık kira bedeli üzerine, yıllık net 900.- (dokuzyüz) ABD Dolan kira ilave edilecektir. Bu kira bedeli eklenecek yatakların hizmete sokulmasından itibaren ödenecektir.
8. Kiranın Ödenmesi
8.1. Yıllık kira bedelleri, her kira yılı içinde olmak kaydıyla üç eşit taksitte ödenecektir. Kira bedeline ait taksitler, her yılın Şubat, Haziran ve Ekim aylarında, ilgili ayın son gününe kadar (son gün dâhil) ödenecektir. Ancak, ilk yıla mahsus olmak üzere, ilk taksit, kiralananın devir ve teslimini takip eden 30 gün içerisinde (otuzuncu gün dâhil) yatırılacaktır.
8.2. Ödemeler Vakfın göstereceği bir banka hesabına ödemenin yapılacağı günkü T.C. Merkez Bankası efektif satış kuru üzerinden TL. olarak ödenecektir. Ödemeler bu değer üzerinden yapılacak, ödeme makbuzları ödendiği günü takip eden bir hafta içerisinde Vakfa gönderilecektir.
Kur hesaplarında yapılan hesaplama hataları nedeniyle eksik ödeme yapılması halinde, ihtar yapılmış olsa bile kiracı temerrüde düşmüş sayılmayacak ve bu durum haklı ihtar oluşturmayacaktır. Kiracı eksik yatırmış olduğu meblağı, Vakfın eksikliği bildirdiği tarihten itibaren beş iş günü içerisinde kiralayana ödeyecektir.
8.3. Kiracının hedeflediği geliri elde edememesi veya işletme yılının zararla kapanması kiracıya hiçbir şekilde kirayı ödememe veya kiradan indirim yapılması şeklinde talepte bulunma hakkını vermeyecektir.
8.4. Banka hesabının herhangi bir sebeple kapanması veya kapatılması halinde kira bedeli, yazılı olarak bildirilecek yeni banka hesabına yatırılacaktır. Yeni bir banka hesap numarası bildirilmeksizin hesabın kapanmış veya kapatılmış olması halinde kira bedeli, kiralayanın işbu sözleşmede belirtilen adresine ikametgahta ödemeli posta havalesi gönderilecektir. Posta havalesi ile gönderme halinde kira parasının kiracı tarafından postaneye tevdi edilme tarihinde kiracı kirayı ödemiş sayılacaktır. Postada geçen süre, kiracıyı geç ödeme yapmış durumuna düşürmeyecek, ihtar yapılmış olsa bile kiracı temerrüt durumunda sayılmayacak ve haklı ihtar oluşturmayacaktır. Kiralayan bu halde gecikme faizi veya kur farkı da talep edemeyecektir.
9. Yenileme Harcamaları
Kiracı, sözleşmenin başlama tarihinden itibaren 5 yıl içerisinde, tutanakla kendisine teslim edilen her türlü möble, mefruşat ve demirbaş malzemeleri dolar bazında ve yıllık yenileme planı dâhilinde yenilmek zorundadır. Her yıl, yenileme harcamaları beyanında möble, mefruşat ve demirbaş malzemeler envantere ilave edilecek, kadro dışı kalan malzemeler ise, envanterden terkin edilecektir. Kira sözleşmesinin başlangıcında kiracı kullanım dışı bıraktığı malzemeyi ve bunu müteakip her yıl (ilk beş yıl içinde olmak kaydıyla) kadro dışı bırakacağı malzemeyi Vakfa iade etmekle yükümlüdür. Kadro dışı bırakılacak malzemelerin, Vakfa teslim mahalli, kiralananın bulunduğu yerdir.
Kiracı, yapacağı yenileme işlerini tespit edip, işlerin öncelik sırasına göre keşif özetini, imalat tanımlarını (varsa markalarını) mahal listesini ve temin edilecek malzemenin alım programını hazırlayacak ve her yıl Ocak ayının sonuna kadar Vakfın tasdikine sunacaktır.
Kiracı, hazırladığı keşif özetinde temin edeceği malzemenin birim fiyatını belirleyerek keşif maliyetini tespit edecektir. Vakıf, yenileme harcamalarına konu teşkil edecek malzemelerden numune talep edebilecektir.
Kiracının hazırlayıp Vakfa gönderdiği keşif özeti ve imalat tanımlarını (varsa markalarını) Vakıf tadil ederek yeniden yapılmasını isteme hakkına sahiptir. Kiracının bu husustaki görüşleri alınmakla beraber, son ve kesin kararı Vakıf Yönetimi verecektir. Kiracı Vakfın onayladığı keşif özetini, imalat tanımlarını, marka ve alım programını aynen uygulamak ve yerine getirmekle yükümlüdür. Onaylanan keşif özetinin değiştirilmesi ancak her iki tarafın da yazılı olarak mutabık kalmaları halinde mümkündür. Vakıfça yetki verilen komisyon üyeleri yenileme harcamalarının Vakfın onayına uygun olarak realize edilip edilmediğini, işin ifası sırasında veya tamamlamasından sonra, otelde incelemeye ve harcama belgelerini tetkik etmeye yetkilidir. Ancak, Vakıfça yetkilendirilecek kişilerin kimliklerinin kiracıya yazılı olarak bildirilmesi zorunludur. Kimliği bildirilmeyen kişilerin denetleme yapmasına kiracı tarafından izin verilmeyecektir. Her altı aylık dönemde Vakfa ibraz edilecek harcama belgelerinin yapılan işe uygunluğu mahallinde kontrol edilip, Vakıfça onaylandıktan sonra bu belgelerin tanzim tarihindeki T.C. Merkez Bankası efektif satış kuru üzerinden A.B.D. dolarına çevrilerek yapılan işin maliyeti tespit edilecektir. Belgelerdeki KDV dikkate alınmayacaktır.
Kiracı kiralananın teslimi tarihinden yenileme taahhüdünün tamamen ifasına kadar geçecek süre içinde yeniden vergi, resim, fon, prim ve harçlarının, işçi ücretlerinin, malzeme fiyatlarının vb. giderlerin artması gibi sebepler ileri sürerek Vakfa tasdik edilen keşif özetinde belirtilen malzemelerin birim fiyatlarında veya keşif yekununda bir değişiklik talebinde bulunamaz. Yenileme taahhüdünün yerine getirilmesinde Vakıfça onaylanan keşif özetinde belirtilen malzemelerin birim fiyatında keşif yekunu esastır. Keşif birim fiyatları ve keşif yekunu KDV hariç olarak belirlenecektir. Yıllar itibariyle gerçekleştirilecek yenileme taahhüdünün ilgili olduğu takvim yılının sonuna kadar tamamlanmaması halinde, taahhüdün tamamlanamayan kısmına ait bedel, takip eden kira ödemesine ilave edilerek Vakfa ödenecektir. Bu halde, Vakıf tahsil ettiği bedele ilişkin yenilemenin yapılmasını talep etmeyecektir. Kiracı bu meblağın sonraki yıl yenileme harcamalarına mahsubunu isteyemez.
Kiracı, sözleşmede öngörülen yenileme harcamalarını kendisi yapacaktır. Kiracı, Vakfın bu masraflara iştirak etmesini veya masrafların kiradan mahsubunu talep etmeyecektir. Kira sözleşmesinin feshi veya bitimi halinde kiracı, demirbaş malzeme envanteri ile teçhizat envanterinde kayıtlı demirbaş ve eşyanın tamamını kullanılacak şekilde Vakfa teslim etmekle yükümlüdür. Kira sözleşmesinin bitiminde kiralananda bulunan demirbaş ve eşyanın kullanılır durumda olup olmadığı içinde kiracının temsilcisinin de bulunduğu kurulacak bir heyet tarafından tespit edilecektir. Vakıf envanterine nazaran ortaya çıkan noksanlıklar kiracı tarafından ayni olarak veya rayiç bedeli üzerinden tazmin edilecektir. Tazmin edilmeyen envanter noksanlıkları için, Vakıf hiçbir ihtara gerek kalmaksızın, teminatları nakde çevirmekte ve sözleşmeyi feshetmekte serbesttir.
10. Bakım, Onarım, Tadilat
Yenileme programlarında yer almayan ve acil olarak yapılmasına lüzum görülen veya beklenmedik bir şekilde ortaya çıkan durumlarda, yapılacak bakım ve onarımlar kiracı tarafından yapılacaktır. Bundan dolayı kiracı, Vakıftan herhangi bir bedel istemeyeceği gibi kiradan indirim de talep edemeyecektir. Ayrıca bu harcamaların yenileme programı ve keşif özeti gereği yapmakla yükümlü olduğu harcama tutarından da mahsubunu istemeyecektir.
11. Mevcut Otel, Bina ve Arsasına Ek Ünite İnşaası
Kiracı, kiralananın kapsamında bulunan araziler içerisinde, yasal işlemleri yerine getirmek şartıyla ve Vakfın muvafakatini alarak yeni gelir getirici üniteler yapabilir. Yeni işletmeler için, vakıfla ayrıca sözleşme yapılacaktır.
Ek ünitelerin yapılabilmesi için gereken izin, muvafakat ve işlemler kiralayan veya mal sahibince verilecek ve yapılacaktır. Bunlarla ilgili her türlü masraf kiracıya aittir.
12. Yangın, Sair Tahribat ve Sigorta
Kiracı, otel ve müştemilatın tamamını tüm risklere karşı (All-Risk), her yıl sigorta primleri ve bilcümle sair masrafları kendisine ait olmak üzere, sigorta ettirecektir. Sigorta poliçesinin lehtarı Vakıf olacak ve alınacak tazminat kiracı tarafından zarara uğrayan yer veya eşyanın onarımında veya yenilenmesinde kullanılacak olup, onarım ve yenileme tutarlarını gösterir belgeler karşılığında kiracıya ödenecektir. Vakıf, bu harcama belgelerini tetkik etmeye veya ettirmeye yetkilidir.
Onarım veya bundan dolayı işletme yılının zararla kapanması, kiracıya hiçbir şekilde kiracı ödememe, geç ödeme veya kiradan indirim talebinde bulunma hakkını vermeyecektir.
Kiracının kusur veya her ne suretle olursa olsun ihmali sonucu yangın veya sair nedenlerle otelde ve müştemilatında meydana gelecek hasarın sigorta tazminatı ile karşılanmayan kısmını kiracı tazmin ile mükellef olacaktır.
Kiracının herhangi bir sebeple sigorta yaptırmamış olması halinde, kiralananda meydana gelecek hasarı ve buna ait zararı kiracının tazmin etmesi zorunludur. Sigortanın süresinde ve Vakıf, tarafından tespit edilen değerlerde yapılmaması sözleşmenin feshi nedenidir.
13. Otelin Fiziki Yapısında Meydana Gelebilecek Tahribat ve Mücbir Sebebin Sonuçlandırılması
Otelde işletme faaliyetlerinin sürdürülmesini aksatacak şekilde ortaya çıkan büyük çapta yangın veya deprem hasarı halinde, hasar sigorta kapsamı tazminatı kapsamında onarılır ve otel işletme faaliyetine devam eder. Ancak, otelin işletme faaliyetlerinin tamamen durması ve otelin müşteri kabul edemez duruma gelmesi halinde ise; mücbir sebep ve neticeleri kiralayan ve kiracı yetkililerince istişare edilerek, mücbir sebebin işin yapımını ne suretle etkileyeceğini, ilave bir süreye ihtiyaç bulunup bulunmadığını birlikte karara bağlayacaklar ve gerekli görülürse sözleşmede değişiklik yapacaklar veya sözleşmeyi feshedebilecektir. Bu takdirde taraflar birbirlerinden hiçbir tazminat talep etmeyecektir.
14. Rezervasyonlar ve Anlaşmalar
Otelin kiracıya tesliminden önce eski işletici tarafından yapılan rezervasyon ve fiyat anlaşmaları, işbu sözleşmenin akdi sırasında kiracıya yazılı olarak verilmiş olması şartıyla, kiracı tarafından aynen kabul edilecektir. Aksi takdirde, kiracının gerek rezervasyonlara gerekse fiyat anlaşmalarına uyma zorunluluğu yoktur. Bu halde doğabilecek anlaşmazlıklardan kaynaklanan hukuki sorumluluk kiralayana aittir.
Otelin kiracıya tesliminden öncesine ait alacaklı ve borçlu hesaplarından Vakıf sorumlu olacaktır. Otelin kiracıya teslim edildiği tarihe kadar tahakkuk eden borç ve alacaklar kiracıyı ilgilendirmeyecektir.
Ayrıca kiracı, eski işletmede mevcut personeli çalıştırmak zorunda değildir. Bu konuda 1475 sayılı iş Kanunu hükümleri uygulanır. Eski işçilerin (mecurun kiracıya devredildiği tarihte çalışmakta olan ve bu tarihten önce otelde çalışmış olan işçilerin) kıdem ve ihbar tazminatı yükü kiralayana aittir.
15. Devir Yasağı
Kiracı, otelin işletme hakkını kısmen veya tamamen başkasına Vakfın onayı olmadan devretmeyeceği gibi kiraya da vermeyecek ve iştigal konusunu Vakfın onayı olmadan değiştirmeyecek ve başkasının istifadesine terk etmeyecektir. Otelin asıl ünitelerini teşkil eden odalar, yiyecek, içecek, çamaşırhane, telefon, yüzme havuzu vb. gibi ünitelerine ait mahallerin işletme hakkı kiracıya ait olup, kiracı hiçbir suretle bu hakkını başka bir kiracıya vermeyecek ve ortağına devretmeyecektir.
Ancak kiracının, kiralananı kısmen veya tamamen, mensubu bulunduğu Metis Holding A.Ş. bünyesinde yer alan turizm şirketlerine alt kiralama şeklinde kiraya vermesi mümkündür. Bu halde, kiracının kiralayana karşı yükümlülükleri aynen devam edecek olup, kiralayanın tek muhatabı sadece kiracı olacaktır.
Ayrıca, kiracı otelin giriş katındaki dükkanları, otelcilik teamüllerine uygun olacak şekilde vestiyer, çiçek, kuaför, video, fotoğraf çekme, market, kuyumcu, bijuteri ve benzeri gibi imtiyazlar ile, otele alt tenis kortu, sağlık merkezi (fitness center, sauna, hamam) ve futbol sahasını ise, otele uyum sağlayacak şekilde üçüncü şahıslara kiralayabileceklerdir. Kiracı, dükkanlar ile tenis kortu, sağlık merkezi ve futbol sahası, için alt kiracılara yapacağı sözleşmelerde kendi kira sözleşmesinin süresinden daha uzun alt kira sözleşmesi akdedemeyecektir. Yaptığı sözleşmeler de Vakıf ile olan sözleşmenin süre bitimi veya herhangi bir nedenle feshi halinde yapmış olduğu alt kira sözleşmesinin de sona ereceği hükmünü koyacaktır. Kiracı alt kiracılarla yapacağı her türlü sözleşme örneğini sözleşmenin akdedilmesinden itibaren bir ay içerisinde Vakıf Yönetim Kuruluna iletmek zorundadır.
16. İşletme Şekli ve Denetim Hakkı
Kiralananın altyapısı ve halihazır durumu beş yıldızlı otele müsaade etmediğinden kiracı, oteli ve müştemilatını dört yıldızlı otellerde uygulanan modem işletme icap ve prensipleri dâhilinde işleteceğini ve yapılandıracağını, otelde kullanılacak eşya ve malzemenin ise, beş yıldızlı otel kalitesinde olacağını kabul ve taahhüt eder. Kiracı sözleşme süresi sonunda işletmeyi kiralayana devrederken de kiralananın bu niteliğini bozmayacaktır.
Turizm Bakanlığı tarafından yapılacak denetlemelerde varsa görülen eksiklikler yazılı olarak işletmeye bildirilir. Bu eksiklikler en geç 30 gün içerisinde giderilir. Bununla ilgili kiracı Vakıftan herhangi bir hak iddia edemez.
Ayrıca kiracı, otelde genel adap ve ahlaka aykırı durumlara yer vermeyecek, özellikle fuhuş sektörünün oteli kullanmasına izin vermeyecektir. Kiracı, Valiliğin ve Emniyet Müdürlüğünün fuhuş açısından yapacağı denetimleri ve bu suretle oluşacak bütün hukuki ve inzibatı yaptırımları peşinen kabul eder ve turistik olduğu gerekçesiyle engel çıkartamaz.
17. Kiracının Sözleşme Süresi Sona ermeden Oteli ve İşletmeyi Terketmesi
Kiracının herhangi bir sebeple sözleşme süresini tamamlamadan oteli ve işletmeyi terk etmesi veya boşaltması halinde Vakıf, kiracının mevcut teminatlarına başvurarak bunları irat kaydedeceği gibi, ayrıca uğrayacağı zarar ve ziyanı da kiracıdan talep edecektir.
18. Su ve Elektrik Gideri
Kiracı sözleşme tarihinden itibaren on gün içerisinde otele ait elektrik ve su aboneliğini kendi üzerine çevirtmek zorundadır. Belirtilen sürede tamamlanmaması halinde, Vakıfça su ve elektrik kestirilir.
19. Sporcu Kafilelerine ve Personele İndirim
Önceden rezervasyon yaptırmak ve konfirmasyon almak kaydıyla, otelde konaklayacak tüm Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü Merkez ve taşra teşkilatı personeli ile Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü’nce organize edilen kamp, müsabaka ve milli takım kamplarında oda ücretleri ve diğer harcamalarda, grup fiyatları üzerinden %50 indirim uygulanacaktır.
Otelin tüm departmanlarındaki fiyatlar her altı ayda bir Vakfa yazılı olarak bildirilir, indirim miktarı bu resmi bildirim üzerinden yapılır. Ücret tarifelerinin zamanında bildirilmemesi halinde, bir önceki tarife esas alınır. İlk fiyat listeleri kiralananın kiracıya teslimini takip eden ay içinde yapılacaktır.
20. Muhtelif Hükümler
20.1. Vakıf Yönetim Kurulu ve Denetleme Kurulu üyeleri kiracının sözleşme ile yükümlendiği vecibeleri yerine getirip getirmediğini her zaman kontrol ve teftiş etmeye ve ettirmeye yetkili olacaktır. Ancak, denetlemeye gelecek kişilerin kimliklerinin kiracıya yazılı olarak bildirilmesi şarttır. Kimlikleri bildirilmeyen kişilerin denetleme yapmasına izin verilmez.
20.2. Kiracı oteli, müştemilatını, tesisatlarını ve hareketli malzemeleri ile Vakıf tarafından/-, istenilecek teminatları üçüncü şahıslara karşı borç veya garanti karşılığı gösteremez, kefalet ve rehin veremez.
20.3. Kiracı, otelin iç ve dış temizliğine gereken hassasiyeti gösterecek bu konuda gelebilecek ikazlardan sorumlu olacak ve verilecek cezaları ödeyecektir. Kiracı otelin personel ve giriş çıkışlarının güvenliğini sağlayacaktır.
20.4. Kiracı, kendi kusuru veya çalışanlarının her ne surette olursa olsun kusurlu davranışları nedeniyle, otelde veya otele ait ünitelerde üçüncü şahısların zarar görmesi halinde, doğan zararı tazminle sorumludur. Kiracının kanunlardan doğan rücu hakları saklıdır.
20.5. Kiralayan ve kiracı arasında doğabilecek herhangi bir borç ilişkisi sebep gösterilerek işbu sözleşme maddesine göre kiracının kiralayana yapacağı ödemelerden hiçbir surette takas ve mahsup işlemi yapılamaz.
20.6. İşbu kira sözleşmesi tapuya şerh edilecektir. Kiracının, sözleşmenin tapuya şerh edilmemesinden doğabilecek her türlü zararı kiralayanca karşılanacaktır.
Sözleşmenin tapuya şerh edilmesinden önce kiralananın üçüncü şahıslara satılması nedeniyle kiracının tahliye edilmesi halinde kiralayan, kiracının o tarihe kadar yapmış olduğu yenileme ve ek tesis inşası masraflarını tazmin edeceği gibi kar mahrumiyetinden doğan zararını da tazmin edecek ve peşin ödemiş olduğu kiranın mecurun kullanılamadığı süreye ilişkin bölümünü iade edecektir.
20.7. Kiralayan gerek kiralananın mevcut durumunun yenilenmesi ve bakım onarımı sırasında gerekse kiralanana yeni tesisler yapılması aşamasında, resmi ve özel kurum ve kuruluşlar nezdinde yapılması gereken iş ve işlemlerde kiracıya yardımcı olacaktır.
21. Teminat
Sözleşmenin feshi veya sözleşmeden doğan mükellefiyetlerin yerine getirilmesinin ve ödenmeyen kiraların temin edilmesi için ve Kiralayanın alacak ve zararlarını karşılamak üzere, belirlenen yıllık kira bedeli kadar döviz bazında süresiz ve şartsız limit içi banka teminat mektubu Kiralayana verilecektir. Teminat mektubu her yıl yenisi ile değiştirilerek, o yıl ki ödeme teminatı olacaktır.
22. Sözleşmenin Feshi ve Anlaşmazlıkların Halli
22.1. Taraflar arasında işbu sözleşme ve eklerindeki bütün maddelerin uygulanmasından doğacak anlaşmazlıklar halinde, Antalya Mahkemeleri ve İcra Daireleri yetkili olacaktır.
22.2. Sözleşmenin herhangi bir maddesinin ihlali halinde, ayrıca protesto çekmeye ve hüküm atmaya gerek kalmaksızın anlaşma tek taraflı olarak Vakıf Yönetim Kurulu tarafından Vakıf lehine feshedilebilecek ve kesin teminat gelir kaydedilecektir.
23. Adres Değişiklikleri
Tarafların bu sözleşmede belirtilmiş olan adresleri, tebligat adresi olarak geçerli olacak, adres değişikliğinin diğer tarafa yazılı olarak bildirilmesine kadar bu adreslere gönderilen her türlü belge tebliğ edilmiş sayılacaktır.
24. Harç ve Masraflar
Sözleşmenin ikmali için gerekli her türlü vergi, resim, harç, fon, noter vb. masraflar kiracıya ait olacaktır.
Kiracı, kira stopajı, çevre temizlik vergisi vb. Gibi kiracıya yüklenebilecek bilumum vergilerle, sonradan ihdas edilebilecek bütün vergi ve diğer giderleri üstlenmek ve süresi içinde ilgili yerlere ödemek zorundadır.
25. Sözleşmenin Sona Ermesi
Bu sözleşme taraflarca imzalandığı tarihten itibaren yürürlüğe girer ve kiralananın tesliminden itibaren 20 yıl sonra (sözleşmenin 5. maddesinde belirtilen yüz yataklık kapasite artırımının yapılmaması halinde, 15 yıl sonra) aynı ayın aynı günü saat 24.00'de taraflara hiçbir tebligata gerek olmaksızın yürürlükten kalkar.
Yirmibeş maddeden müteşekkil işbu sözleşme 'tarihinde tek asıl olarak taraflarca tanzim ve imza olunmuştur. .../.../...
KİRALAYAN
Kaşe
İmza
KİRACI
Kaşe
İmza
Onay


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder