Gençlik Spor Vakfı ile ......
İnşaat ve Ticaret A.Ş. arasında ...... Otelinin kiraya verilmesi ile ilgili
24.01.2001 tarihinde imzalanan ve aynı tarihte Gençlik ve Spor Genel
Müdürlüğünce olur verilen kira sözleşmesinin, (bundan
sonra ana sözleşme olarak tanımlanacaktır) 8.2 ve 21. maddesi aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir.
1- Ana sözleşmenin 8.2 maddesi aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir.
“8.2. Kira ödemelerinin yarısı Vakfın göstereceği bir
banka hesabına, diğer yarısı ise Gençlik ve Spor
Genel Müdürlüğünün göstereceği bir banka hesabına, ödemenin yapılacağı günkü
T.C. Merkez Bankası efektif satış kuru üzerinden TL. olarak ödenecektir.
Ödemeler bu değer üzerinden yapılacak, ödeme makbuzları ödendiği günü takip eden bir hafta
içerisinde Vakfa gönderilecektir.
Kur hesaplarında yapılan hesaplama hataları nedeniyle eksik
ödeme yapılması halinde, ihtar yapılmış olsa bile
kiracı temerrüde düşmüş sayılmayacak ve bu durum haklı ihtar oluşturmayacaktır.
Kiracı eksik yatırmış olduğu meblağı, Vakfın eksikliği bildirdiği tarihten
itibaren beş iş günü içerisinde kiralayana ödeyecektir.”
2- Ana sözleşmenin teminat başlıklı 21. maddesi aşağıdaki şekilde
değiştirilmiştir.
“21) TEMİNAT
Sözleşmenin feshi veya sözleşmeden doğan mükellefiyetlerin
yerine getirilmesinin ve ödenmeyen kiraların temin edilmesi için ve kiralayanın
alacak ve zararlarını karşılamak üzere, belirlenen yıllık kira bedeli kadar döviz bazında, süresiz ve şartsız
limit içi banka teminat mektubu kiralayana verilecektir. Kiracı, kira
artışlarında kira artış farkını karşılayacak miktarda aynı nitelikte teminat
mektubu verecektir.”
3- İşbu ek sözleşme ana sözleşmenin ayrılmaz bir parçası
olup, ana sözleşme ile birlikte hüküm ifade edecektir.
4- İşbu ek sözleşme dört maddeden müteşekkil olup,
../../...... tarihinde tek asıl olarak taraflarca tanzim ve imza edilmiştir.
KİRALAYAN KİRACI
Ünvan – İmza Ünvan
– İmza
OLUR
../../....
İmza – Ünvan
4.2. Kiralananın İşletmesiyle
İlgili Teknik Donanım, Döşeme ve Demirbaş Malzemeler
4.2.1. Möble – Mefrişat ve Demirbaşlar
Bina müştemilatına yerleşmiş
bulunan otel ve envanterinde evsafı miktarı ve değeri gösterilmiş olan möble,
mefruşat ve demirbaş eşyayı kapsamaktadır.
4.2.2. İşletme Malzemesi ve
Teçhizatı
Tesisin işletilmesi için gerekli
olan ve envanterde cinsi ve değeri gösterilen mutfak malzemesi, yatak
takımları, madeni eşya,
porselen, cam ve seramik vb. malzemeleri kapsamaktadır.
5. Sözleşmenin Süresi
İşbu kira sözleşmesinin sözleşmenin
süresi, sözleşmenin imzalandığı tarihten itibaren 20 yıldır. Ancak bu süre,
kiracının, bu sözleşmede belirtilen yüz yataklık kapasite artırımını
kiralananın tesliminden itibaren 3 yıl içerisinde (ki, bu sürenin taraflarca karşılıklı
olarak anlaşarak, uzatılması mümkündür) gerçekleştirememesi halinde, ayrıca bir
tebligata ve mutabakata gerek kalmadan 15 yıla düşmüş sayılacaktır. Kiracının
belirtilen süre içerisinde yatak kapasitesini arttıramaması, akde muhalefet
nedeniyle tahliye sebebi olarak kabul edilemeyecektir.
Yüz yataklık kapasite artırımının, kiralayanın veya mal
sahibinin gereken izinleri, muvafakatleri vermemesi veya geç vermesi ve benzeri
gibi kiralayandan veya mal sahibinden kaynaklanan sebeplerle üç yıl içinde
bitirilememesi halinde, kiralayanın veya mal sahibinin sebep olduğu gecikme
süresi kadar bir süre, kiracıya ek sür-e olarak verilecektir. Bu halde, 20
yıllık sözleşme süresi 15 yıla düşürülmeyecektir.
6. Otelin Kiracıya Teslimi
Kiracı ile Vakıf arasında yapılacak, sözleşmenin
imzalanması, sözleşmede öngörülen teminatların sözleşme eki olarak Vakfa
verilmesi, sözleşmenin tasdik ettirilmesi ve sözleşmenin Vakıf Yönetim Kurulunun tasdikinden
sonra bir ay içinde Vakıf ve kiracının yetkili elemanlarının birlikte
yapacakları bir envanter tespitinden sonra otel, kiracıya teslim edilecektir.
Sayım sonucu tespit ve teslim edilen, mobilya, mefruşat, tesisat, işletme
malzeme ve teçhizatı ile her türlü yiyecek, içecek,
temizlik malzemeleri ile sair malzeme stokları evrak, matbua “ve benzeri malzemeye
ait tutanaklar sözleşmenin ekini oluşturacaktır. Kiracı, Yönetim Kurulu kararı
ve onayı ile otelin ismini değiştirebilir.
Arsanın, otelin ve müştemilatın halihazır dış durumunu
gösterir fotoğraflar sözleşmenin eki niteliğindedir.
7. Kira Bedeli
Kiralananın yıllık kira bedeli kiralananın kiracıya tesliminden
itibaren üç yıl boyunca net ...... (......) ABD Dolarıdır. Kira sözleşmesinin dördüncü
yılının başlaması ile birlikte kira bedeli net ...... (......) ABD Doları
olacak ve bu bedel sözleşmenin sonuna kadar sabit kalacaktır. Ancak işbu
sözleşmenin 11. maddesine göre yapılacak gelir getirici ek tesisler için
vakıfla ayrıca sözleşme yapılacaktır.
Kira bedeli ABD Doları olarak tespit edildiğinden,
kiralayan işbu sözleşmede belirtilenden başka her hangi bir kira artışı talep edemeyeceği gibi olağanüstü
ekonomik şartlar ve benzeri gibi sebeplerle kira bedelinin uyarlanması
talebinde de bulunamaz.
Ancak, otelin mevcut 200 (ikiyüz)
yatak kapasitesine ilave edilecek her yatak sayısı için, yıllık kira bedeli üzerine, yıllık net 900.- (dokuzyüz)
ABD Dolan kira ilave edilecektir. Bu kira bedeli eklenecek yatakların hizmete
sokulmasından itibaren ödenecektir.
8. Kiranın Ödenmesi
8.1. Yıllık kira bedelleri, her kira yılı içinde olmak kaydıyla
üç eşit taksitte ödenecektir. Kira bedeline ait taksitler, her yılın Şubat,
Haziran ve Ekim aylarında, ilgili ayın son gününe kadar (son gün dâhil) ödenecektir.
Ancak, ilk yıla mahsus olmak üzere, ilk taksit, kiralananın devir ve teslimini takip eden 30 gün içerisinde
(otuzuncu gün dâhil) yatırılacaktır.
8.2.
Ödemeler Vakfın göstereceği bir banka hesabına
ödemenin yapılacağı günkü T.C. Merkez Bankası efektif satış kuru
üzerinden TL. olarak ödenecektir. Ödemeler bu değer üzerinden yapılacak, ödeme makbuzları
ödendiği günü takip eden bir hafta içerisinde Vakfa gönderilecektir.
Kur hesaplarında yapılan hesaplama
hataları nedeniyle eksik ödeme yapılması halinde, ihtar yapılmış olsa bile
kiracı temerrüde düşmüş sayılmayacak ve bu durum haklı ihtar oluşturmayacaktır.
Kiracı eksik yatırmış olduğu meblağı, Vakfın eksikliği bildirdiği tarihten itibaren
beş iş günü içerisinde kiralayana ödeyecektir.
8.3. Kiracının hedeflediği geliri elde edememesi veya
işletme yılının zararla kapanması kiracıya hiçbir şekilde kirayı ödememe veya
kiradan indirim yapılması şeklinde talepte bulunma hakkını vermeyecektir.
8.4. Banka hesabının herhangi bir sebeple kapanması veya
kapatılması halinde kira bedeli, yazılı olarak bildirilecek yeni banka hesabına yatırılacaktır. Yeni bir banka hesap
numarası bildirilmeksizin hesabın kapanmış veya kapatılmış olması halinde kira
bedeli, kiralayanın işbu sözleşmede belirtilen adresine ikametgahta ödemeli
posta havalesi gönderilecektir. Posta havalesi ile gönderme halinde kira
parasının kiracı tarafından postaneye tevdi edilme tarihinde kiracı kirayı
ödemiş sayılacaktır. Postada geçen süre, kiracıyı geç ödeme yapmış durumuna düşürmeyecek, ihtar yapılmış
olsa bile kiracı temerrüt durumunda sayılmayacak ve haklı ihtar oluşturmayacaktır.
Kiralayan bu halde gecikme faizi veya kur farkı da talep edemeyecektir.
9. Yenileme Harcamaları
Kiracı, sözleşmenin başlama tarihinden itibaren 5 yıl
içerisinde, tutanakla kendisine teslim edilen her türlü möble, mefruşat ve
demirbaş malzemeleri dolar bazında ve yıllık yenileme planı dâhilinde yenilmek
zorundadır. Her yıl, yenileme harcamaları beyanında möble, mefruşat ve demirbaş
malzemeler envantere ilave edilecek, kadro dışı kalan malzemeler ise,
envanterden terkin edilecektir. Kira sözleşmesinin
başlangıcında kiracı kullanım dışı bıraktığı malzemeyi ve bunu müteakip her yıl
(ilk beş yıl içinde olmak kaydıyla) kadro dışı bırakacağı malzemeyi Vakfa iade
etmekle yükümlüdür. Kadro dışı bırakılacak malzemelerin, Vakfa teslim mahalli,
kiralananın bulunduğu yerdir.
Kiracı, yapacağı yenileme işlerini
tespit edip, işlerin öncelik sırasına göre keşif özetini, imalat tanımlarını
(varsa markalarını) mahal listesini ve temin edilecek malzemenin alım
programını hazırlayacak ve her yıl Ocak ayının sonuna kadar Vakfın tasdikine
sunacaktır.
Kiracı, hazırladığı keşif özetinde
temin edeceği malzemenin birim fiyatını belirleyerek keşif maliyetini tespit
edecektir. Vakıf, yenileme harcamalarına konu teşkil edecek malzemelerden
numune talep edebilecektir.
Kiracının hazırlayıp Vakfa
gönderdiği keşif özeti ve imalat tanımlarını (varsa markalarını) Vakıf tadil
ederek yeniden yapılmasını isteme hakkına sahiptir. Kiracının bu husustaki
görüşleri alınmakla beraber, son ve kesin kararı Vakıf Yönetimi verecektir.
Kiracı Vakfın onayladığı keşif özetini, imalat tanımlarını, marka ve alım
programını aynen uygulamak ve yerine getirmekle yükümlüdür. Onaylanan keşif
özetinin değiştirilmesi ancak her iki tarafın da yazılı olarak mutabık
kalmaları halinde mümkündür. Vakıfça yetki verilen komisyon üyeleri yenileme
harcamalarının Vakfın onayına uygun olarak realize edilip edilmediğini, işin
ifası sırasında veya tamamlamasından sonra, otelde incelemeye ve harcama
belgelerini tetkik etmeye yetkilidir. Ancak, Vakıfça yetkilendirilecek kişilerin
kimliklerinin kiracıya yazılı olarak bildirilmesi zorunludur. Kimliği
bildirilmeyen kişilerin denetleme yapmasına kiracı tarafından izin
verilmeyecektir. Her altı aylık dönemde Vakfa ibraz edilecek harcama
belgelerinin yapılan işe uygunluğu mahallinde kontrol edilip, Vakıfça
onaylandıktan sonra bu belgelerin tanzim tarihindeki T.C. Merkez Bankası
efektif satış kuru üzerinden A.B.D. dolarına çevrilerek yapılan
işin maliyeti tespit edilecektir. Belgelerdeki KDV dikkate alınmayacaktır.
Kiracı kiralananın teslimi tarihinden yenileme taahhüdünün
tamamen ifasına kadar geçecek süre içinde yeniden vergi, resim, fon, prim ve
harçlarının, işçi ücretlerinin, malzeme fiyatlarının vb. giderlerin artması gibi
sebepler ileri sürerek Vakfa tasdik edilen keşif özetinde belirtilen
malzemelerin birim fiyatlarında veya keşif yekununda bir değişiklik talebinde
bulunamaz. Yenileme taahhüdünün yerine getirilmesinde Vakıfça onaylanan keşif
özetinde belirtilen malzemelerin birim fiyatında keşif yekunu esastır. Keşif
birim fiyatları ve keşif yekunu KDV hariç olarak belirlenecektir. Yıllar
itibariyle gerçekleştirilecek yenileme taahhüdünün ilgili olduğu takvim yılının
sonuna kadar tamamlanmaması halinde, taahhüdün tamamlanamayan kısmına ait
bedel, takip eden kira ödemesine ilave edilerek Vakfa ödenecektir. Bu
halde, Vakıf tahsil ettiği bedele ilişkin yenilemenin yapılmasını talep
etmeyecektir. Kiracı bu meblağın sonraki yıl yenileme harcamalarına mahsubunu
isteyemez.
Kiracı, sözleşmede öngörülen
yenileme harcamalarını kendisi yapacaktır. Kiracı, Vakfın bu masraflara iştirak
etmesini veya masrafların kiradan mahsubunu talep etmeyecektir. Kira sözleşmesinin feshi veya bitimi halinde kiracı, demirbaş
malzeme envanteri
ile teçhizat envanterinde kayıtlı demirbaş ve eşyanın tamamını kullanılacak
şekilde Vakfa teslim etmekle yükümlüdür. Kira sözleşmesinin bitiminde
kiralananda bulunan demirbaş ve eşyanın kullanılır durumda olup olmadığı içinde
kiracının temsilcisinin de bulunduğu kurulacak bir heyet tarafından tespit
edilecektir. Vakıf envanterine nazaran ortaya çıkan noksanlıklar kiracı
tarafından ayni olarak veya rayiç bedeli üzerinden tazmin edilecektir. Tazmin
edilmeyen envanter noksanlıkları için, Vakıf hiçbir ihtara gerek kalmaksızın,
teminatları nakde çevirmekte ve sözleşmeyi feshetmekte serbesttir.
10. Bakım, Onarım, Tadilat
Yenileme programlarında yer almayan ve acil olarak
yapılmasına lüzum görülen veya beklenmedik bir şekilde ortaya çıkan durumlarda,
yapılacak bakım ve onarımlar kiracı
tarafından yapılacaktır. Bundan dolayı kiracı, Vakıftan herhangi bir bedel
istemeyeceği gibi kiradan indirim de talep edemeyecektir. Ayrıca bu
harcamaların yenileme programı ve keşif özeti gereği yapmakla yükümlü olduğu
harcama tutarından da mahsubunu istemeyecektir.
11. Mevcut Otel, Bina ve Arsasına Ek Ünite İnşaası
Kiracı, kiralananın kapsamında bulunan araziler içerisinde,
yasal işlemleri yerine getirmek şartıyla ve Vakfın muvafakatini alarak yeni
gelir getirici üniteler yapabilir. Yeni işletmeler için, vakıfla ayrıca
sözleşme yapılacaktır.
Ek ünitelerin yapılabilmesi için
gereken izin, muvafakat ve işlemler kiralayan veya mal sahibince verilecek ve
yapılacaktır. Bunlarla ilgili her türlü masraf kiracıya aittir.
12. Yangın, Sair Tahribat
ve Sigorta
Kiracı, otel ve
müştemilatın tamamını tüm risklere karşı (All-Risk), her yıl sigorta primleri ve
bilcümle sair masrafları kendisine ait olmak üzere, sigorta ettirecektir.
Sigorta poliçesinin
lehtarı Vakıf olacak ve alınacak tazminat kiracı
tarafından zarara uğrayan yer veya eşyanın onarımında veya yenilenmesinde
kullanılacak olup, onarım ve yenileme
tutarlarını gösterir belgeler karşılığında kiracıya ödenecektir. Vakıf, bu
harcama belgelerini tetkik etmeye veya ettirmeye yetkilidir.
Onarım veya bundan dolayı işletme yılının zararla kapanması,
kiracıya hiçbir şekilde kiracı ödememe, geç ödeme veya kiradan indirim talebinde bulunma hakkını
vermeyecektir.
Kiracının kusur veya her ne suretle
olursa olsun ihmali sonucu yangın veya sair nedenlerle otelde ve müştemilatında
meydana gelecek hasarın sigorta tazminatı ile karşılanmayan kısmını kiracı
tazmin ile mükellef olacaktır.
Kiracının herhangi bir sebeple
sigorta yaptırmamış olması halinde, kiralananda
meydana gelecek hasarı ve buna ait zararı kiracının tazmin etmesi zorunludur.
Sigortanın süresinde ve Vakıf, tarafından tespit edilen değerlerde yapılmaması
sözleşmenin feshi nedenidir.
13. Otelin Fiziki Yapısında Meydana
Gelebilecek Tahribat ve Mücbir Sebebin Sonuçlandırılması
Otelde işletme faaliyetlerinin
sürdürülmesini aksatacak şekilde ortaya çıkan büyük çapta yangın veya deprem hasarı halinde, hasar sigorta kapsamı tazminatı kapsamında onarılır ve otel
işletme faaliyetine devam eder. Ancak, otelin işletme faaliyetlerinin tamamen
durması ve otelin müşteri kabul edemez duruma gelmesi halinde ise;
mücbir sebep ve neticeleri kiralayan ve kiracı
yetkililerince istişare edilerek, mücbir sebebin işin yapımını ne suretle
etkileyeceğini, ilave bir süreye ihtiyaç bulunup bulunmadığını birlikte karara
bağlayacaklar ve gerekli görülürse sözleşmede değişiklik yapacaklar veya
sözleşmeyi feshedebilecektir. Bu takdirde taraflar birbirlerinden hiçbir
tazminat talep etmeyecektir.
14. Rezervasyonlar ve Anlaşmalar
Otelin kiracıya tesliminden önce eski işletici tarafından
yapılan rezervasyon ve fiyat anlaşmaları, işbu sözleşmenin akdi
sırasında kiracıya yazılı olarak verilmiş olması şartıyla, kiracı tarafından
aynen kabul edilecektir. Aksi takdirde, kiracının gerek rezervasyonlara gerekse
fiyat anlaşmalarına uyma zorunluluğu yoktur. Bu halde doğabilecek
anlaşmazlıklardan kaynaklanan hukuki sorumluluk kiralayana aittir.
Otelin kiracıya tesliminden öncesine
ait alacaklı ve borçlu hesaplarından Vakıf sorumlu olacaktır. Otelin kiracıya
teslim edildiği tarihe kadar tahakkuk eden borç ve alacaklar kiracıyı
ilgilendirmeyecektir.
Ayrıca kiracı, eski işletmede
mevcut personeli çalıştırmak zorunda değildir. Bu konuda 1475 sayılı iş Kanunu
hükümleri uygulanır. Eski işçilerin (mecurun kiracıya devredildiği tarihte
çalışmakta olan ve bu tarihten önce otelde çalışmış olan işçilerin) kıdem ve
ihbar tazminatı yükü kiralayana aittir.
15. Devir Yasağı
Kiracı, otelin işletme hakkını kısmen veya
tamamen başkasına Vakfın onayı olmadan devretmeyeceği gibi kiraya da vermeyecek
ve iştigal konusunu Vakfın onayı olmadan değiştirmeyecek ve başkasının
istifadesine terk etmeyecektir. Otelin asıl ünitelerini teşkil eden odalar,
yiyecek, içecek, çamaşırhane, telefon, yüzme havuzu vb. gibi ünitelerine ait
mahallerin işletme hakkı kiracıya ait olup, kiracı hiçbir suretle bu hakkını
başka bir kiracıya vermeyecek ve ortağına devretmeyecektir.
Ancak kiracının, kiralananı kısmen
veya tamamen, mensubu bulunduğu Metis Holding A.Ş. bünyesinde yer alan turizm
şirketlerine alt kiralama şeklinde
kiraya vermesi mümkündür. Bu halde, kiracının kiralayana karşı yükümlülükleri
aynen devam edecek olup, kiralayanın tek muhatabı sadece kiracı olacaktır.
Ayrıca, kiracı otelin giriş
katındaki dükkanları, otelcilik teamüllerine uygun olacak şekilde vestiyer,
çiçek, kuaför, video, fotoğraf çekme, market, kuyumcu,
bijuteri ve benzeri gibi imtiyazlar ile, otele alt tenis kortu, sağlık merkezi
(fitness center, sauna, hamam) ve futbol sahasını ise, otele uyum sağlayacak
şekilde üçüncü şahıslara kiralayabileceklerdir. Kiracı, dükkanlar ile tenis
kortu, sağlık merkezi ve futbol sahası, için alt kiracılara yapacağı
sözleşmelerde kendi kira sözleşmesinin süresinden
daha uzun alt kira sözleşmesi akdedemeyecektir. Yaptığı sözleşmeler de Vakıf
ile olan sözleşmenin süre bitimi veya herhangi bir nedenle feshi halinde yapmış
olduğu alt kira sözleşmesinin de sona ereceği hükmünü koyacaktır. Kiracı alt
kiracılarla yapacağı her türlü sözleşme örneğini sözleşmenin akdedilmesinden
itibaren bir ay içerisinde Vakıf Yönetim Kuruluna iletmek
zorundadır.
16. İşletme Şekli ve Denetim Hakkı
Kiralananın altyapısı ve halihazır
durumu beş yıldızlı otele müsaade etmediğinden kiracı, oteli ve müştemilatını
dört yıldızlı otellerde uygulanan modem işletme icap ve prensipleri dâhilinde
işleteceğini ve yapılandıracağını, otelde kullanılacak eşya ve malzemenin ise, beş yıldızlı otel
kalitesinde olacağını kabul ve taahhüt eder. Kiracı sözleşme süresi sonunda
işletmeyi kiralayana devrederken de kiralananın bu niteliğini bozmayacaktır.
Turizm Bakanlığı tarafından yapılacak denetlemelerde varsa
görülen eksiklikler yazılı olarak işletmeye bildirilir. Bu eksiklikler en geç
30 gün içerisinde giderilir. Bununla ilgili kiracı Vakıftan herhangi bir hak
iddia edemez.
Ayrıca kiracı, otelde genel adap ve
ahlaka aykırı durumlara yer vermeyecek, özellikle fuhuş sektörünün oteli
kullanmasına izin vermeyecektir. Kiracı, Valiliğin ve Emniyet Müdürlüğünün
fuhuş açısından yapacağı denetimleri ve bu suretle oluşacak bütün hukuki ve
inzibatı yaptırımları peşinen kabul eder ve turistik olduğu gerekçesiyle engel
çıkartamaz.
17. Kiracının Sözleşme Süresi Sona
ermeden Oteli ve İşletmeyi Terketmesi
Kiracının herhangi bir sebeple
sözleşme süresini tamamlamadan oteli ve işletmeyi terk etmesi veya boşaltması
halinde Vakıf, kiracının mevcut teminatlarına başvurarak bunları irat
kaydedeceği gibi, ayrıca uğrayacağı zarar ve ziyanı da kiracıdan talep edecektir.
18. Su ve Elektrik Gideri
Kiracı sözleşme tarihinden itibaren
on gün içerisinde otele ait elektrik ve su aboneliğini kendi üzerine çevirtmek
zorundadır. Belirtilen sürede tamamlanmaması halinde, Vakıfça su ve elektrik
kestirilir.
19. Sporcu Kafilelerine ve
Personele İndirim
Önceden rezervasyon yaptırmak ve konfirmasyon almak kaydıyla,
otelde konaklayacak tüm Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü Merkez ve taşra
teşkilatı personeli ile Gençlik ve Spor Genel Müdürlüğü’nce organize edilen
kamp, müsabaka ve milli takım kamplarında oda ücretleri ve diğer harcamalarda,
grup fiyatları üzerinden %50 indirim uygulanacaktır.
Otelin tüm departmanlarındaki
fiyatlar her altı ayda bir Vakfa yazılı olarak bildirilir, indirim miktarı bu
resmi bildirim üzerinden yapılır. Ücret tarifelerinin zamanında bildirilmemesi
halinde, bir önceki tarife esas alınır. İlk fiyat listeleri kiralananın
kiracıya teslimini takip eden ay içinde yapılacaktır.
20. Muhtelif Hükümler
20.1. Vakıf Yönetim Kurulu ve Denetleme Kurulu üyeleri kiracının sözleşme
ile yükümlendiği vecibeleri yerine getirip getirmediğini her zaman kontrol ve
teftiş etmeye ve ettirmeye yetkili olacaktır. Ancak, denetlemeye gelecek
kişilerin kimliklerinin kiracıya yazılı olarak bildirilmesi şarttır. Kimlikleri
bildirilmeyen kişilerin denetleme yapmasına izin verilmez.
20.2. Kiracı oteli, müştemilatını,
tesisatlarını ve hareketli malzemeleri ile Vakıf tarafından/-, istenilecek
teminatları üçüncü şahıslara karşı borç veya garanti karşılığı gösteremez, kefalet ve rehin veremez.
20.3. Kiracı, otelin iç ve dış
temizliğine gereken hassasiyeti gösterecek bu konuda gelebilecek ikazlardan
sorumlu olacak ve verilecek cezaları ödeyecektir. Kiracı otelin personel ve giriş çıkışlarının güvenliğini
sağlayacaktır.
20.4. Kiracı, kendi kusuru veya
çalışanlarının her ne surette olursa olsun kusurlu davranışları nedeniyle,
otelde veya otele ait ünitelerde üçüncü şahısların zarar görmesi halinde, doğan zararı tazminle
sorumludur. Kiracının kanunlardan doğan rücu hakları saklıdır.
20.5. Kiralayan ve kiracı arasında
doğabilecek herhangi bir borç ilişkisi sebep gösterilerek işbu sözleşme
maddesine göre kiracının kiralayana yapacağı ödemelerden hiçbir surette takas ve mahsup işlemi yapılamaz.
20.6. İşbu kira sözleşmesi tapuya şerh edilecektir. Kiracının,
sözleşmenin tapuya şerh edilmemesinden doğabilecek her türlü zararı kiralayanca
karşılanacaktır.
Sözleşmenin tapuya şerh edilmesinden önce kiralananın üçüncü
şahıslara satılması nedeniyle kiracının tahliye edilmesi halinde kiralayan,
kiracının o tarihe kadar yapmış olduğu yenileme ve ek tesis inşası masraflarını
tazmin edeceği gibi kar mahrumiyetinden doğan zararını da tazmin edecek ve
peşin ödemiş olduğu kiranın mecurun kullanılamadığı süreye ilişkin bölümünü
iade edecektir.
20.7. Kiralayan gerek kiralananın mevcut durumunun
yenilenmesi ve bakım onarımı sırasında gerekse kiralanana yeni tesisler
yapılması aşamasında, resmi ve özel kurum ve kuruluşlar nezdinde yapılması
gereken iş ve işlemlerde kiracıya yardımcı olacaktır.
21. Teminat
Sözleşmenin feshi veya sözleşmeden doğan mükellefiyetlerin
yerine getirilmesinin ve ödenmeyen kiraların temin edilmesi için ve Kiralayanın
alacak ve zararlarını karşılamak üzere, belirlenen yıllık kira bedeli kadar döviz bazında süresiz ve şartsız
limit içi banka teminat mektubu Kiralayana verilecektir. Teminat mektubu her yıl yenisi ile değiştirilerek, o yıl ki
ödeme teminatı olacaktır.
22. Sözleşmenin Feshi ve Anlaşmazlıkların Halli
22.1. Taraflar arasında işbu sözleşme ve eklerindeki bütün
maddelerin uygulanmasından doğacak anlaşmazlıklar halinde, Antalya Mahkemeleri
ve İcra Daireleri yetkili olacaktır.
22.2. Sözleşmenin herhangi bir maddesinin ihlali halinde,
ayrıca protesto çekmeye ve hüküm atmaya gerek kalmaksızın anlaşma tek taraflı
olarak Vakıf Yönetim Kurulu tarafından Vakıf lehine feshedilebilecek ve
kesin teminat gelir kaydedilecektir.
23. Adres Değişiklikleri
Tarafların bu sözleşmede belirtilmiş olan adresleri,
tebligat adresi olarak geçerli olacak, adres değişikliğinin diğer tarafa yazılı
olarak bildirilmesine kadar bu adreslere gönderilen her türlü belge tebliğ
edilmiş sayılacaktır.
24. Harç ve Masraflar
Sözleşmenin ikmali için gerekli her türlü vergi, resim,
harç, fon, noter vb. masraflar kiracıya ait olacaktır.
Kiracı, kira stopajı, çevre temizlik vergisi vb. Gibi
kiracıya yüklenebilecek bilumum vergilerle, sonradan ihdas edilebilecek bütün
vergi ve diğer giderleri üstlenmek ve süresi içinde ilgili yerlere ödemek
zorundadır.
25. Sözleşmenin Sona Ermesi
Bu sözleşme taraflarca imzalandığı tarihten itibaren
yürürlüğe girer ve kiralananın tesliminden itibaren 20 yıl sonra (sözleşmenin
5. maddesinde belirtilen yüz yataklık kapasite artırımının yapılmaması halinde,
15 yıl sonra) aynı ayın aynı günü saat 24.00'de taraflara hiçbir tebligata
gerek olmaksızın yürürlükten kalkar.
Yirmibeş maddeden müteşekkil işbu sözleşme 'tarihinde tek
asıl olarak taraflarca tanzim ve imza olunmuştur. .../.../...
KİRALAYAN
Kaşe İmza |
KİRACI
Kaşe İmza |
Onay
|
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder