1. Amir konumundaki yönetici görüşme
katılımcılarını selamlar. Görüşme başlangıcında dostane ve ciddi bir ortamın
yaratılması önemlidir.
2. Amir,
işçiye verilecek ihtarın sebeplerini bildirir. Burada ispatlanabilir vakıalardan
hareket etmelidir.
3. Konuya
ilişkin görüşlerini bildirmesi için işçiye yeterli zaman verilir. Bu aşamada
amir yönetici, dinleyici konumunda olmalıdır.
4. Açık
olmayan/ üzerinde ihtilaf olan durumlara ilişkin açıklama talep eden sorular
yöneltilmelidir.
5. Görüşme
düzgün, adil ve açık olarak yürütülmelidir.
6. İşçinin
görüşlerini bildirmesinden sonra amir yönetici tespit edilen hususları özetler.
7. Bu
tespitlere ilişkin işçiye görüşlerini bildirmesi için tekrar söz hakkı verilir.
8. Olası
tanıklar, personel bölümü temsilcileri, işyeri sendika temsilcisinin de
görüşleri alınır.
9. İhtarın
verileceği görüşme, kesinlikle yargılayıcı olmamalıdır. Neticede uyuşmazlık
konusu aydınlatılacak ve üzerinde karar verilecektir. Amir yönetici
soğukkanlılığını korumalı ve kesinlikle işçiyi azarlamamalıdır.
10. Amir
yönetici, bu görüşme neticesinde hangi önlemlerin yerinde olacağını açıkça
ifade etmelidir.
11. Görüşmede
elde edilen bulgular için bir tutanak düzenlenir ve tüm katılımcılar tarafından
imzalanır. Karşı görüşte olanların ifadelerine de aynı tutanakta ayrıca yer
verilir ve imzalanır.
12. İhtara
konu durum ilk görüşmede tam olarak açıklığa kavuşmamışsa, derhal ikinci bir
görüşme günü tespit edilir, tutanağa yazılır.
13. İhtar
görüşmeleri, yöneticilik görevlerinden biri olup, amir yöneticinin
sorumluluklarından biridir. Görüşmeye amir yönetici başkanlık eder ve bu tür
bir görüşme başka bir şirket personeline devredilemez. Zira bu görüşme şirketin
otoritesini güçlendirmeye hizmet etmektedir.
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder