İşin adı: Müşteri temsilcisi
|
İşin kodu:
|
Departmanı:
|
Bölümü:
|
İŞİN
ÖZETİ:
Tüketiciye
mal satan, malların müşterilere ulaşmasını sağlayan, bununla ilgili kayıtları
tutan ve tahsilatları yapan kişidir.
İŞİN
İFASI İÇİN GEREKLİ ASGARİ NİTELİKLER:
Cinsiyet :
|
Askerlik :
|
Yaş grubu :
|
Eğitim :
|
İş tecrübesi :
|
Tecrübe süresi :
|
Yetenekler :
|
Talep edilen referanslar :
|
ORGANİZASYONEL
İLİŞKİLER
İŞ
KAPSAMINDAKİ GÖREVLER:
İşletmenin
genel çalışma prensipleri doğrultusunda, araç, gereç ve ekipmanları etkin bir
şekilde kullanarak, işçi sağlığı, iş güvenliği ve çevre koruma düzenlemelerine
ve mesleğin verimlilik ve kalite gereklerine uygun olarak:
1. Satış bölümüne mal almak için gelen
müşterilerle görüşmeleri yürütmek;
2. Müşteri talebine uygun olan malın
cinsi, kalitesi, fiyatı ve nakliyesi konusunda bilgi vermek, müşteriyi alıma
yönelik ikna etmeye çalışmak ve mal seçimine yardımcı
olmak;
3. Satışla ilgili olarak tahsilatları
kararlaştırmak ve ilgili makbuzları kesmek;
4. Satılan mallara ait fatura
düzenlemek;
5. Müşteri şikayet ve dileklerini
ilgililere bildirmek;
6. Defolu ve kullanılmaz durumdaki
malları tespit etmek; bu malların müşterilere ulaşmasına engel olmak, malların
sigorta işlemlerini yürütmek;
7. Belirli zamanlarda işletme dışına
çıkarak bir coğrafi bölge dahilinde ilişki kuracağı işyeri adres listelerini
hazırlamak ve buralarda senet, çek ve nakit tahsilatlarında
bulunmak;
8. Belirlediği yerlere giderek
müşterilerle görüşme yapmak, malı pazarlamak, satacağı mal çeşitlerine ait
broşürler vermek, numuneler göndermek;
9. Satış ürünlerinin cins, kalite ve
fiyatlarına göre ayrımını yapmak, kontrol etmek, mal giriş kayıtlarını tutmak;
10. Satılan malların dökümünü yapmak,
stoklarda tükenen ve sürümü yüksek olan malları ilgililere bildirmek, mevcut
satış verilerine göre bir sonraki satış günü için öngörüde bulunmak;
11. Bölümünün gerektirdiği kayıtları
tutmak, çalıştığı bölümü temiz tutmak;
12. Müşterinin beğenisini kazanmaya ve
ürünleri etkin bir şekilde tanıtmaya yönelik vitrin düzenlemek, fuarlara
katılmak;
13. Satışı yapılan malın özelliğine göre
tartmak, saymak, ölçmek ve bunları düzenli kayıtlarda tutmak, günlük mallara
ait kayıtları inceleyerek öncelikle vagon üzerindeki
malların sevkiyatını sağlamak;
14. Satış sonrası hizmetleri sağlamak;
15. Alınan siparişlerin zamanında
sevkiyatını yapmak;
16. Satış planlamasını hazırlamak;
17. Sevk evraklarını tanzim ederek
ihracata ilişkin bürokraktik işlemleri takip ederek sonuçlandırmak;
18. Malın
gönderilen müşteriye ait fatura bilgilerini kayıt altına almak, malın
inşaat adresine ulaşıp ulaşmadığını kontrol etmek.
ÇALIŞMA
ŞARTLARI:
Bu
görev tanımında yer almamış olsa bile, işin niteliği gereği dahil olan
görevlerin ifa edilmesinden ve işverenin bu yönde vereceği talimatların yerine
getirilmesinden hiçbir surette kaçınılamaz.
Çalışma
yeri :
Çalışma
süreleri :
Ara
dinlenmesi :
Hafta
tatili :
Hiç yorum yok:
Yorum Gönder